RETURER OCH REKLAMATIONER

Vi har väldigt få returer på Ikast Etikett. Om du har köpt en produkt och ångrat dig, eller om produkten inte är som du tänkt, vill vi alltid att du kontaktar oss så snart som möjligt. På så sätt kan vi se hur vi kan lösa problemet. Detsamma gäller om du har fått fel produkt eller om det är fel på produkten.

För specialtillverkade produkter avstår du från din rätt att returnera produkter vid beställningen. Det är dock viktigt för oss att du är nöjd med din beställning. Har du har fått en felaktig vara eller är kvaliteten inte är som du tänkt? Då vill vi gärna att du kontaktar oss. Skicka oss gärna ett e-postmeddelande och berätta vad som är fel. Då kan vi tillsammans hitta en lösning som gör att du känner dig nöjd. Läs även våra villkor.

HUR SKICKAR JAG TILLBAKA PRODUKTER?

Varor som har beställts från vårt lager kan skickas tillbaka inom 14 dagar. Det är alltid bra att meddela oss innan du skickar tillbaka produkter. Det kan du göra genom att skicka ett e-postmeddelande eller ringa 040-606 06 51. När du nyttjar din rätt att returnera köp är det du själv som står för frakten.

Du kan skicka tillbaka produkter eller leverera dem personligen genom överenskommelse till:

Ikast Etiket A/S
Neptunvej 6
7430 Ikast
Danmark

Vi accepterar inte paket som skickas med COD.

Paketera noggrant produkten och bifoga en kopia på ditt kvitto.
Se alltid till att få ett kvitto när du skickar tillbaka produkter. Vi kan tyvärr inte byta ut/återbetala paket som kommit bort utan kvitto.  

Rent allmänt behandlas ditt returpaket samma dag som det ankommer till vårt lager, men det kan ta längre under hektiska perioder.

HUR SKER ÅTERBETALNING?
Återbetalningen sker alltid med samma metod som betalningen för köpet. 

Hur snabbt betalningen kommer tillbaka in på ditt konto beror på din bank och betalningsmetoden som användes vid köpet. Observera att PayPal har en behandlingstid på 30 dagar.  

REKLAMATIONER
Om du vill reklamera en produkt som du köpt från Ikast Etikett, är du välkommen att ringa vår kundtjänst på 040-606 06 51 eller skicka ett e-postmeddelande till info@ikastetikett.se.

Hittills har vi kunnat lösa alla kundreklamationer, men du är välkommen att kontakta EU:s plattform för tvistlösning om du inte skulle vara nöjd (men kontakta oss först för att se om vi kan lösa problemet tillsammans): 

Enligt europeisk lag måste alla onlinebutiker ha en länk till EU-kommissionens plattform för tvistlösning på nätet. Du hittar plattformen här: https://webgate.ec.europa.eu/odr/.